Skip to content Skip to footer

Леденостудени факти за индустрията за миене на автомобили

  • Приблизително 3 милиарда коли се мият всяка година и индустрията се разраства всяка година (това са 8,2 милиона коли на ден!).
  • Според различни ресурси световната индустрия за миене на автомобили генерира между 20 и 28 милиарда евро годишно. Размерът на пазара за автомивките се очаква да нарасне с комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) от приблизително 3,2% от 2019 до 2025 г.
  • Индустрията за автомивки в ЕС в момента струва повече от 10 милиарда евро.
  • Ръстът на пазара се дължи на нарастващия фокус на потребителите върху поддръжката на превозните средства и нарастващата покупателна способност, натоварените графици и времевите ограничения на клиентите.
  • Според проучването на потребителите в ЕС над 90% са миели колите си поне веднъж през предходната година. 74% от потребителите са миели колата си веднъж през предходната година на професионална автомивка, докато 16% са миели както у дома, така и на автомивка. Само 10% мият колата си у дома.
  • 70% от потребителите, които използват само автомивка, смятат, че използването на професионална автомивка е по-безопасно за околната среда от измиването у дома.
  • Сред Европейците, които използват само автомивка, средният брой посещавания на автомивки годишно е 10,5 пъти.
  • Според Международната асоциация за автомивки в Европа има около 80 000 професионални автомивки.
  • През 2015 г. в света е имало 1,1 милиарда коли, но в бъдеще се очаква общото количество автомобили почти да се удвои и да достигне 2 милиарда автомобила до 2040 г.
  • През 2019 г. в света са произведени почти 92 милиона моторни превозни средства, но 70 милиона от тези автомобили са продадени.
  • Финландия има най-много автомобили на глава от населението с 1,07 регистрирани превозни средства на човек (повече от едно на човек), като Андора е на второ място с 1,05 превозни средства. Завършвайки челната петица, Италия има 0,84, след това САЩ с 0,83 и Малайзия с 0,80 (2019 г.).
  • За да посетите автомивка през 2020 г., трябва да шофирате до автомивката, да изчакате на опашка или да резервирате час и след това да изчакате услугата да бъде завършена.
  • За бизнеса времето означава пари. Ако оставят служителите си да правят всичко това, тогава с всички скрити разходи (като заплата и гориво), ние изчисляваме, че фирмите плащат допълнително ~30% върху таксата за обслужване.
  • Съоръженията за автомивки имат високи режийни разходи като наем, електричество, отопление и вода – и когато няма качествен мениджмънт, те са неефективни.
  • Разходите за настройка на стационарна автомивка със средно 2-3 слота за измиване могат да варират от €50K до €500K, в зависимост от технологията за измиване и метода на финансиране, който сте избрали.
  • Стационарните автомивки са един от най-цикличните бизнеси, тъй като те зависят от различни фактори като ден от седмицата, време на деня и метеорологично време. Това прави много трудно оптимизирането на един от най-големите им оперативни разходи – труда.
  • Автомивките правят около 60% от финансите си след 17:00 часа, защото хората работят през по-голямата част от деня и измиват колите си след края на работния ден.
  • Традиционните автомивки имат 32% от трафика, генериран през зимата и само 18% през есента.
  • Изчислено е, че световната индустрия за миене на автомобили използва общо 420 милиарда литра вода всяка година. (Това е около 1/2 на езерото Юлемисте, на ден!)
  • По-важното е, че чистата вода се смесва с опасни химикали, които се вливат в канализацията ни след употреба. Тъй като клиентите трябва да инвестират времето си, за да получат услугата, не е изненадващо, че търсят най-евтината алтернатива. Това, от друга страна, създава ситуация, в която местата за автомивки, за да останат конкурентоспособни, трябва да оптимизират разходите си. Ясно е, че по-евтините химикали не са насочени към спасяването на околната среда. По този начин много автомивки са принудени да използват отровни и несертифицирани химикали, за да свършат работата по-бързо и по-евтино.
  • 53% от потребителите в ЕС казват, че опазването на околната среда е много важно за тях, докато 95% казват, че опазването на околната среда е важно за тях. Средностатистическият европеец също се притеснява от замърсяването на водата, тъй като 50% от анкетираните казват, че се притесняват от това.
  • Законите за околната среда стават все по-строги, тъй като европейската политика приема закони, които помагат за опазване на околната среда, намаляване на употребата на опасни химикали, намаляване на емисиите, а предприятията все повече биват глобявани за замърсяване на околната среда. Например, дългосрочното устойчиво използване на водата за хората, предприятията и природата се подкрепя от Рамковата директива за водите (Директива 2000/60/ЕО) 11, намаляването на вредните промишлени емисии в целия ЕС е целта на Директивата за емисиите от промишлеността (IED) 12 и регламентите REACH (Регламент ЕО 1907/2006 13) има за цел да подобри защитата на човешкото здраве и околната среда от рисковете, които могат да бъдат породени от химикалите, включително почистващи продукти, използвани в ежедневието.
  • Европейският “зелен пакт” се стреми да направи икономиката на ЕС устойчива. Зелената сделка предоставя пътна карта за действия за насърчаване на ефективното използване на ресурсите чрез преминаване към чиста, кръгова икономика, намаляване на биологичното разнообразие и намаляване на замърсяването. Част от тази нова пътна карта е преминаването към зелена мобилност, включително намаляване на замърсяването от автомобили, по-ниско потребление на енергия в транспорта и по-малко автомобилен трафик в градовете.
  • По-голямата част от местата за автомивки в Европа са собственост на средни до големи петролни компании (бензиностанции), но най-големият ръст идва от независими компании за автомивки и предприемачи. Тези професионални автомивки измиват повече от 1 милиард автомобила всяка година в Европа, а продажбите на дребно на автомивки възлизат на приблизително 5 милиарда евро (BEUR) в Европа.
  • Според Myclimate.org средно голямо превозно средство има среден разход на гориво от 8,0 литра бензин на 100 км. Ако редовните клиенти на автомивки трябваше да изминат средно 10 км (напред-назад) до автомивка, за да почистят колата си и ако приемем, че редовната цена на горивото е 1,26 € на литър, средната цена на гориво за обикновена автомивка би била 0,8 литра гориво или 1,01 €. Един литър гориво се равнява на приблизително 2,392 кг CO2. По този начин редовното пътуване до автомивка би отделило 1,9136 кг CO2.
  • Общите разходи за време (включително резервация, шофиране до автомивката, чакане на опашка и измиване) за услуга за измиване на ръка се оценяват между 90—180 минути, 20—60 минути за автоматизирана автомивка и 10—30 минути за автомивка на самообслужване.
  • 50-те най-големи компании в САЩ държат по-малко от 20% от пазара на автомивки.
  • 90% от автомивките са собственост на собственици на малък бизнес (САЩ).
  • Смята се, че приблизително 50% от малките автомивки създават справедлива сума на “сивата икономика”, като трябва да “крият” доходите си за данъчни оптимизации.